fredag 25 maj 2007

Veckans Idol v 21

Avril Lavigne


Fakta

Fullständigt namn: Avril Ramona Lavigne.
Smeknamn: Avie.
Född: 27 September 1984, Kanada.
Stjärntecken: Våg.
Längd: 160 cm.
Hår: Blond.
Ögon: Blå.
Favoritfärg: Röd och svart.
Idol: Sum 41, Blink 182, System of a down.
Relation: Gift med Deryck Whibley, sångare i bandet Sum 41,
sedan den 15 juli 2006.
Föräldrar: Mamma Judy och pappa John.
Syskon: Matthew och Michelle.
Husdjur: Hunden Sam.
Kompisar: Pink och Vanessa Carlton.
Intressen: Skateboard, hockey, skriva låtar och sjunga.
Yrke: Sångare, låtskrivare och skådespelerska.
Album: Let go (2002), My world (2003), Under my skin (2004), The best damn thing (2007).


3 frågor

Har du förändrat mycket på din nya platta?
- Min musikstil har alltid skiftat, och jag gillar att sjunga aggressivt. Men jag tycker också om att sjunga söta, lugna sånger. Det är fortfarande punkigt och rockigt, jag får utslag när folk kallar min musik poppig!

Hur var det att spela in videon till "Girlfriend"?
- Riktigt kul! Jag snackade med regissören om hur jag ville att det skulle se ut och vad jag ville ha på mig och så. Sen jobbade vi 19 timmar i sträck, riktigt hårt. Dessutom var det helt sinnessjukt kallt!

Hur kommer det sig att du klär dig i kjol helt plötsligt?
- Hallå, jag är ju tjej! Jag kan inte gå i samma kläder som jag hade när jag var 17. Jag är vuxen, och du vet ju hur vi tjejer är: Vi byter stil och gillar att känna oss på ett speciellt sätt. På min fritid har jag fortfarande samma kläder som tidigare. Jag har inte ändrat mig för att jag blivit mer intresserad av mode, men i min bransch får man en massa kläder från olika märken, och då måste man ju testa.

4 kommentarer:

Sara&Klara sa...

Bra intervju!

Anonym sa...

avril e ju aas bra! ;-)

Anonym sa...

Tack så mkt!

Anonym sa...

öhhhhhh okey